Jak skutecznie wspomagać swoją pamięć?


Rolę zapamiętywania szczególne doceniają uczniowie, którzy niejednokrotnie muszą przyswoić duże partie materiału w krótkim czasie. Jednak pamięć potrzebna jest nie tylko dzieciom chodzącym do szkoły, ale również dorosłym. Niestety z wiekiem coraz częściej zawodzi. Czy są sposoby na to, aby skutecznie wspomóc zapamiętywanie?

pamiec

Odpowiednia dieta

Jeśli o tobie co jakiś czas wypada z pamięci data ważnego spotkania czy miejsce, w którym położyliśmy klucze do samochodu, nie ma co wpadać w panikę. Takie sytuacje przytrafiają się każdemu. Dlatego warto zadbać o odpowiednią dietę, aby było ich jak najmniej. Istnieje bowiem niezaprzeczalny związek między sprawnym funkcjonowaniem mózgu, a tym, co jemy. Istotne są zatem dobre węglowodany, które dostarczają paliwa i znajdują się m.in. w ciemnym pieczywie, gruboziarnistych kaszach, warzywach, ziarnach, orzechach czy w brązowym ryżu. Ponadto, istotne jest źródło potasu, zawartego w pomidorach i owocach cytrusowych, bananach bądź awokado, których jedzenie poprawi naszą koncentrację. Nie można zapomnieć kawasach omega-3, dlatego warto jeść tłuste ryby, pomagające zachować bystry umysł do późnego wieku. Ważne jest również żelazko, cynk i witaminy, które można też przyjmować w formie suplementów.

Właściwe suplementy

Jeśli chcemy skutecznie wspomagać swoją pamięć, poza trzymaniem się zdrowej diety, warto jest wprowadzić kilka suplementów. Nie zawsze bowiem jesteśmy w stanie zjeść należytą ilość wszystkich wymaganych pokarmów. Suplementy zawierające miłorząb japoński poprawiają krążenie w mózgu, a lecytyna wspomaga procesy nerwowe. Suplementując kwasy tłuszczowe DHA mamy pewność, że dostarczamy naszemu mózgowi odpowiednich substancji budulcowych i zapewniamy prawidłową pracę kory mózgowej – komentuje nasz ekspert z Apteki Pod Różami. Przydatny jest także magnez i witaminy z grupy B, wspomagające działanie całego układu nerwowego.

Sport

Dieta i suplementowanie wartościowych składników to nie wszystko. Trzeba jeszcze zadbać o swoją formę, najlepiej na świeżym powietrzu. Dzięki ćwiczeniom dotleniamy szare komórki, przedłużając młodość naszego mózgu. Wybierzmy aktywność, którą lubimy. Nieważne czy będzie to bieganie, pływanie czy gra w tenisa – ważne, że będziemy się ruszać, co poprawi wydajność naszego mózgu i usprawni koncentrację.

śr. ocena 5 / głosów 3