W jaki sposób optymalnie przygotować się do targów wystawienniczych


Obecność na targach branżowych to doskonała okazja, by zaprezentować swoją markę, usługę lub produkt nowym klientom, spotkać się z tymi dotychczasowymi i wysłuchać ich opinii, nawiązać cenne kontakty i podpisać jeszcze cenniejsze kontrakty. Czasem zdarza się jednak, że ktoś wraca z targów niezadowolony, bo inwestycja się „nie opłaciła”. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest najczęściej niewłaściwe przygotowanie się do eventu. O czym więc nie wolno zapomnieć?

targi

Po pierwsze, warto zastanowić się na wstępie, jakie cele chcemy osiągnąć, biorąc udział w targach wystawienniczych. Czy jest to przede wszystkim promocja marki, wybadanie rynku i konkurencji, czy np. chęć nawiązania relacji biznesowych? Od tego w dużej mierze potrafi zależeć opracowanie kolejnych punktów planu obecności na imprezie branżowej. Druga, równie istotna kwestia to rozsądny podział budżetu, jakim dysponujemy. Musimy w nim uwzględnić m.in. koszty stoiska, materiałów reklamowych, transportu, ubezpieczenia czy zakwaterowania.

Stoisko

Kolejny etap to dokładne przemyślenie tego, jak ma wyglądać nasze stoisko. Chodzi nie tylko o jego wielkość czy lokalizację w przestrzeni targów, ale też tak podstawowe rzeczy, jak wyposażenie, ogólny wygląd oraz to, które produkty lub usługi chcemy szczególnie zaprezentować światu. Nie powinno być ich bowiem zbyt mało czy zbyt dużo – każda z tych skrajności potrafi skutecznie odstraszyć. Szczegóły dotyczące całej oferty powinny się jednak oczywiście znaleźć w wyłożonych na miejscu folderach i broszurach.

Przygotowanie samego stoiska warto powierzyć profesjonalistom, takim jak choćby firma ART-CO, która zajmuje się zarówno tworzeniem projektów, jak i ich późniejszą realizacją. Dzięki temu nie tylko zredukujemy i tak już ogromną liczbę obowiązków, ale też zyskamy pewność, że uwzględnione zostaną wszystkie kluczowe elementy w rodzaju dobrze wyeksponowanego logotypu firmy czy umiejętnego wykorzystania barw firmowych do wyróżnienia się w przestrzeni targów.

Promocja

Warto zadbać o poinformowanie o obecności na nich wszelkimi możliwymi kanałami: przez social media, newsletter czy nawet w formie tradycyjnych zaproszeń. Będzie to czytelny sygnał dla obecnych i potencjalnych klientów, partnerów, a także konkurencji, że można się podczas tego wydarzenia z nami spotkać. Możemy dodatkowo rozważyć także organizację podczas targów szkolenia, wykładu czy prezentacji, co dodatkowo wyróżni nas na tle pozostałych wystawców.

Nie zapominajmy też o przygotowaniu standów, roll-upów, ulotek, folderów, katalogów, wizytówek i innych materiałów marketingowych, które powinny się znaleźć na stoisku. Dobrym pomysłem jest też zamówienie np. cukierków, długopisów czy innych gadżetów z logo firmy. Dzięki nim wzmocnimy jej pozytywny wizerunek, jak również przyciągniemy ewentualnie niezdecydowanych.

Ekipa

Na koniec kwestia wcale nie najmniej istotna: ludzie. Nawet dysponując najlepiej przygotowanym stoiskiem, nie odniesiemy na targach sukcesu, jeśli nie pojawią się tam z naszej strony osoby kompetentne, zaangażowane i świadome celów, jakie trzeba osiągnąć. Wśród naszych wysłanników powinny się znaleźć osoby zarówno decyzyjne, jak i świetnie znające się na danym produkcie czy usłudze (w związku z czym odpowiedzą na każde możliwe pytanie), a przy tym po prostu sympatyczne i uśmiechnięte, nawet po wielu godzinach powtarzania od nowa tych samych informacji. Jeśli nie dysponujemy ideałem, który łączy w sobie wszystkie te cechy, postawmy na zespół ludzi, których kompetencje będą wzajemnie się uzupełniać.

śr. ocena 5 / głosów 1